Friday, 27 September 2013

Kepala Sotong

 Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Nak bercerita pasal sotong nie. Dapat idea malam tadi. Hahaa
Ada tak antara korang yang tak suka makan sotong, allergic ke hapee ke.??
Aku, alhamdulillah tak de allergic makanan, semua aku boleh bedal. Ngeee
Just aku allergic pada habuk je. Resdung biasalah sensitif kena habuk-habuk nie.

Aku rasa Zaty paling hafal apa yang aku makan dan tak makan, hahaa
Aku sebenarnya takut nak makan kepala sotong, kalau Zaty panggil "janggut".
Aku tak tahu laa koot orang utara memang panggil janggut ke ape. Ye ke Niena.??
Tapi masa nak potong, nak bersihkan tu aku no hal, boleh aje sentuh pegang bagai.
Part nak masuk dalam mulut, nak makan tu aku lemah sikit. Hehee Sebabbbbb.
Aku rasa macam dia bergerak-gerak dalam mulut. ( Bayangkan dia gerak ) Adehh.


Pernah sekali makan dekat kedai, dalam nasi goreng tu ada sotong.
Aku hampir-hampir nak terjerit kuat dekat situ sebab terasa kepala sotong dalam mulut.
Badan dia aku makan, tang kepala tu aje yang idok lee. Mueheheee Shhh, rahsia kita-kita je tau.

Pppstt, Zaty rindu ahh.! Hehhee


43 comments:

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI said...

sy pun tak makan kepala...makan badan je...hahaha
bukan sebab geli , tapi sebab macam tak da isi..kahkah

S.K.A said...

hahaha..pulak dah =) kepala sotong sedaplah..tp sy mkan sesungut dia jelah..kalau kpala kt mata 2 xmkan dh..sotong ni sedap, tp telur dia sy xmkan..pnh muntah mkan tlur sotong..

Nurzakiah Hanum said...

salam jumaat
singgah pagi

Izzah Azizah said...

hehehe..kalau sotong kepala badan janggut semua sye bedal. nasib takde kaki dengan tangan jer. ihihihi

Norhasniza Khalid said...

mama kepala dengan janggutnya mama tak makan .. haha...

Murni Amir said...

hahahaha sama la kita syg sis pon tak makan kepala sotong tu
kalao nampak je ada , awal2 bagi mak atau ayah . kalao keluar dengan encik tunang memang tauk kat pinggan dya je la
sis tak lalu la syg tatao kenapa . tapi kalao badan dya suka je makan . hehe .

Jie Susanos said...

jie xkisah pn mkn mane2..hehe

Eiqa Almond said...

hahaa
eiqa sebab rse mcm gerak2x, geli hmm maybe. ahaha

Eiqa Almond said...

ooo, sme laa x makan telur dia jugak..
telur ikan pun takk makan, dulu jela makan.
dah lme x makan jd tak biasa. ehhee

Eiqa Almond said...

terima kasih anum :)

Eiqa Almond said...

nie mesti kuat makan nie ehh ehh, ehhee

Eiqa Almond said...

hahhh.! sme laa kitee, kekekee

Eiqa Almond said...

hahaa sme laa kite sis :D
mesti bg org lain kepala sottong tuu...
tulaa, badan boleh tahan lg tang kepala tuu lemah sikit nk masuk mulut, ahaha

Eiqa Almond said...

kang bg makan tulang belakang sotong tu kang, hahhh..
hahaha XD

Cik Itah@RRP said...

terasa nak makan sotong goreng pulak ..hahaha :D

puteri airyn said...

Eh.. kepala sotong lah sedap.. siap berebut lagi tau if mak masak kepala sotong..

Amyma Omar said...

samalah ! saya pun xmakan kepala sotong.. hehe baru semalam masak sotong goreng,tapi saya pilih2 lagi nak makan badan jak.. geli ngan mata sotong tu.. hahaha

pha is said...

tu okay lagi.. ada kat jepun kalau tak silap, makanan exotic diorg, makan sotong kurita hidup2.. tapi sotong tu kecik je la. diorang lilit kaki sotong tu kat chopstick, than diorang telan terus sotong tu walaupun sotong tu masih bergerak. tak masak, tak potong. terus telan.. yg tu lagi hardcore.. hehehe

amir zahari said...

Ish..ish..ish.. kakak sape lah ni..hahahaha.. sy tulang die je yg tak makan.. taknak nanti jadi sotong..

nurul hidayah said...

amboihhh , cerita pasai sotong pulak hari ni , kebetulan pulak pakai baju gambar sotong hari ni. hehehe . dulu dayah mmg suka sotong-2 ni , sekarang kurang . tak tahu la dah knpa . =.=" . . owh ya , dayah panggil kepala sotong tu , janggut . :)

sha (chirp chirp) said...

haha. gang! sha pon suke gila mkn sotong, tp tang janggut tu letak tepi dulu. kihkih

syuk shusuke said...

sedap koddd. rugilahh. HAAHA

Zira Aziz said...

..janggut sotong la sedap..suka makan 'jari2' dia.. hahaha

Liza Razak said...

saya pun panggil janggut jugak...hehe

Eiqa Almond said...

jangan lupa post dekat eiqa :P

Eiqa Almond said...

errkkkkkk, goli goli, ahhaa

Eiqa Almond said...

haahaa sme laa kiteee ;D

Eiqa Almond said...

oooo tahu tahuuu.! ade tengok program korea family outing..
dia makan hidup2x lagi, makan kaki sotong tuu..
erkkk, terbayang da kaki2x dia tu melekat kuat.. ahhaa

Eiqa Almond said...

ish ishhh ishhh, ahahaa
hahaa susah jugak tuu klu ada jugak org makan tulang dia tuu..

Eiqa Almond said...

nie mesti jdoh kuat dgn sotong nie, ekekekee
sbb lama tak makan koot..
oooo, panggil janggut jugak ehh :)

Eiqa Almond said...

yeahhh.! geng. hehee
sep sikit.! :D

Eiqa Almond said...

erkkk idook leeeee. haha

Eiqa Almond said...

aaaahhhhhhhhh..
dah terbayang dah nieee, adehhh deh dehhh >,<

Eiqa Almond said...

oooo sme la dgn kawan tuu, hihiii

Mila Ahmad said...

akak dulu bedal je makan apa dik oiii tapi bila dah kawin ni boleh main pilih2 pulak kalau ayam nak tight je kalau sotong nak bdn je xmo janggut tu. sebab laki aku chef dik kemain dia kalau aku main hentam je masak dia tibainya aku dik oiiii haha...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kepala tak pernah makan lagi.. tapi kalau badan dia akak suka makan jika goreng celup tepung rangup-rangup..

Amanina Mads said...

org utaqa panggil kepala sotong, janggut pun ada tp nina xmakan bahagian tu. lebih suka mkn sotong goreng tepung :)

Shark Kay said...

hhehe..
geli ker makan janggut sotong,
rugi ler.
janggut tu ler bnyak khasiat.
hehe
gurau jer :p

Rubiatul Adawiyah said...

isyh3.. makanan. semua rubi bedal.. hehe.. buat sotong tepong pun ok jugak. xde la geli sangat kalau nak makan kot.. hehe.. cuba la goreg tepong ye :)

Super Girl said...

hihihi . kelakar ahh . kalau deeya , bedal jee semua . kadang2 siap rebut lagi kepala sotong dgn adik2 . haha . *oke , nampak sangat yg tuu tak matang*

Syazana Zainn said...

sotong akak ok je
akak alegik udang
tp udang kecik2 tu ok je mkn
kalau udang besar2 kan nnt habis badan gatal2 :(

p/s: tp akak suka gile rudang sobsob

nur azian said...

sedap laa kpala sotong mek eiqa !

Cik Kay Jue said...

sama la kiter! hahaha.