Friday, 18 July 2014

Takut kerana salah, Berani kerana benar ...

 Assalamualaikum semuaaa...

Cuba korang baca dan fahami ayat dekat bawah.
Ayat nie datang dari mulut wanita yang bukan beragama Islam.
Aku dengar aje perempuan nie cakap dengan penuh keberanian.
Hampir menangis jugak la aku dibuatnya, non-muslim koot yang cakap.

How about Abdulrahman al-Awlaki, 16 years old American. 
Killed by you. Is that the way we treat a 16 years old.
American ? Why was he killed ?
Can you tell us why Abdulrahman al-Awlaki was killed ?
Can you tell the muslim people their lives are as precious as our lives ?
Can you take the drones out of the hands of the CIA ?


Will you apologize to the thousands of Muslims that you have killed ?
Will you compensate the innocent family victims ?
That will make us safer here at home.

Soalan ini ditujukan ke Obama. Nak tahu lebih lanjut KLIK SINI


11 comments:

Ira said...

betul tu..
berani kerana benar..
rakyat dia pn takut dgn tindakan pemimpin diaorg. sbb nnt diaorg pn kene tempiasnya..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Mereka berani berkata sedemikian kan. Jika negara tertentu mugkin dah kena dah dia ini. Kasihan kat warga palastine yang di tindas sekarang ini.

Azlealee Bashir said...

dah tengok video..memang berani betul perempuan ni..

Harith Iskandar said...

agak2 kita seberani dia tak?

Sal Bee Yah said...

Dia memang berani. .kagum sangat. Kita yang Islam ni patut lebih berani dan lebih teguh dari dia..

nurul hidayah said...

Memang tabik ahh kat dia . Kalau kita belum tentu lagi berani nk berkata-kata mcm dia tu .

Amanina Mads said...

berani juga girl ni.. hebat2 dia berani bersuara

budak said...

Baru tau kat sini.

nae nematoda said...

pernah tengok video ni, memang berani la dia, dah la depan2 obama dia sound...

Nurul Farahizzati Zakaria said...

Xberpeluang lagi nak tgk video tu sampai habis.. huhu..

Cik Itah@RRP said...

salam. memang berani..