Tuesday 13 March 2012

Miss u dear ^^


Assalamualaikum,jumpa lagi korang.. :)

Malam nie aku rasa rindu sangat2x dekat 2 sahabat baik aku..Walaupun kitaorang jarang contact sekarang tapi x bermakna kitaorang lupa antara satu sama lain..Bila aku susah dorang berdua sentiasa ade..Aku sayang kan dorang macam mana aku sayang kan family aku sendiri..Masing2x da jauh sekarang..Ohh,lupa..!! Lupa nak kenalkan dorang..Mereka berdua adalah Nabilah Bt Jamaluddin @ Biella..Norshaheera Bt Norazman @Sha..Da lama pun aku kenal dengan dorang nie sejak dari bangku sekolah lagi tapi yg Biella nie aku kenal dekat  area rumah je..Sha baru dekat sekolah..Korang berdua nak tahu x aku teringat korang hari tu then tiba2x aku dapat ilham untuk tulis tentang persahabatan..


SAHABAT SEJATI
Korang ingat senang ke nak cari kawan yg bila kita senang dia ada..
Masa kita susah dia pun ada bersama-sama dengan kita juga..
Pendek kata sentiasa ada masa untuk mendengar luahan hati kita tentang sesuatu perkara..
Menemani kesedihan yang kita alami..Ingat senang ke..??
Sekarang kita sendiri bolah lihat dengan mata kita sendiri..
Ramai yg terperangkap dengan perbuatan khianat seorang yg bergelar "kawan"..
Lebih senang kita panggil orang yg sedemikian kawan makan kawan..
Korang tahu x kalau x ada teman yg bernama KAWAN maybe hidup korang x lengkap..
Maybe korang x ada tempat untuk mengadu nasib atau bercerita..
Maybe juga korang akan jatuh kerana tiada siapa yg akan memberikan korang semangat..
Ketahuilah manisnya persahabatn itu jika ianya di pupuk dengan kasih sayang,kejujuran,keikhlasan,pengorbanan,taat setia kawan dan kepercayaan..
Mungkin sahabat memarahi kita kerana kesalahan yg kita lakukan tidak dapat diterimanya..
Tapi siapa tahu dalam hatinya dia sayang korang..
Dia just inginkan yg terbaik buat sahabatnya..
Hati manusia kita x dapat nak baca bukan.??
Oleh itu,hargailah harga sebuah persahabatan kawan-kawan..
Ianya tidak ternilai..Biarlah persahabtan itu kekal hingga ke syurga..
INSYAALLAH,AMINNNNN.....

                                                                                                                    

No comments: