Wednesday, 1 August 2012

Padah main mercun. Amekk kauu.!

MERCUN. (Pandai pun sebut) Dan jugak pandai pun main tapi bila dah terima balasan apa nak buat.?? Menangis, menyesal. Come on lah.! Berfikir sebelum bertindak. Guna akal jangan guna lutut. Benda nie mesti wajib lah ada lagi2x bulan puasa nie. Malam raya x payah cakap lah. Lagi lah MERIAH. Dah berapa lama kita hidup dekat dunia nie. Dah macam2x kes kita dengar. Tangan hampir putus, melecur teruk, hilang 1 jari. Tak sedar2x ke. Aku pun dulu layan jugak lah mercun2x nie tapi sekarang tak lagi. Jangan kata mercun bunga api pun aku x pandang dah. Meh sini aku cerita sikit.
Mercun yang berasal dari China adalah sejenis perkakas letupan kecil yang direka terutamanya untuk menghasilkan bunyi yang bising dan kuat. Mercun mempunyai sumbu dan dibalut dengan longsongan kertas yang sangat tebal agar dapat menampung letupan besar. 





Hebat.?? Aah memang hebat pun. Hebat sangat sampai boleh makan nyawa orang. Awasi lah anak2x kecil yg bermain bunga api tu. Bagi yg syiokk sangat main mercun tu jangan lah main sampai baling2x ke kawan. Aku dulu main mercun naga tu. Zaman sekolah menengah lah. Aku pergi baling dekat member lelaki aku sampai bocor baju melayu dia. (Kisah lama usah dikenang) Tepuk dada tanya selera. Fikir2x kan dan selamat berhati- hati. Esok puasa jangan x puasa especially lolaki. Tiada excuse bagi mu. 

6 comments:

Fara Ahin Ali said...

takut takutttt

Eiqa Almond said...
This comment has been removed by the author.
Eiqa Almond said...

takut kan.?? takut kan.?? ;)

NARUMI ISOZAKI said...

fuyoo..ganas nya eiqa baling kt member.. hehe~
anyway, nice entry indeed! tp still ramai juga tak sedar-sedar. nak kena tunggu batang hidung sendiri agaknya baru berhenti. #sigh

Eiqa Almond said...

Hakak : ganas kann.?? ehehhehee tau xpe kak. x sedar2x. hakak jgn main mercun tauu.! :P

eitcha,IM said...

ish! seram!