Monday 22 October 2012

Berkongsi cerita dengan kawan :)


Korangs pernah tak rasa sedih, rasa happy, rasa bengang dengan someone, rasa kecewa??
Mesti pernah kan kalau tak pernah tu bawak-bawak lah jumpa doktor pakar takut korangs ada masalah jiwa dan masalah perasaan ke kan, hihhii Okay, nak tanya nie kalau korangs ada problem selalunya korangs cerita dengan siapa.?? Adakah bestfriends, adakah boyfriend, adakah dengan family.?? Mengikut firasat aku nie (cehwahh) korangs mesti banyak bercerita dengan bestfriends korangs kan. Sebab kawan lah yang paling memberi kita semangat disaat kita terjatuh. Jangan pandang rendah erti "persahabatan" tu tauu. Sama lah dengan aku sometime aku kongsi cerita dengan kawan, dengan dak London, dengan adik-adik aku, dengan ibu ayah. Sebab aku suka bercerita TAPI bukan bergosip mosip okayy. I tak suka gosip youu. One more thing, aku nie jenis suka sebut nama orang kalau nak bercerita tu that's why la jangan tanya kenapa kalau kawan-kawan aku kenal korangs, Hahaaa Lagi-lagi Atien (teringat dia) kisah aku dengan dak London dari A-Z dia tahu dan dia ingat. Hebat ingatan dia. Hope kau sihat-sihat je Atien. :)

Ehem ehemm. Pendapat aku kalau korangs ada problem ke apa ke better carilah someone yang boleh sedekahkan cuping telinga dia tu dekat kita, boleh simpan rahsia kita tu, boleh bagi pandangan sokongan dekat kita. Jangan salah pilih orang pulak, manusia nie macam-macam ragam dia. Cantik diluar tak bermakna dalamnya pun cantik. Tapi aku dalam cantik. Perrghhh.!! Hahaha Tak de la kadang-kadang tu aku pun jahat jugak. I'm not perfect. So, conclusion nya kalau rasa tak tahan nak simpan dalam hati tu carilah kawan untuk meluahkan apa yang kita rasa tu. Percayalah, lepas je kita kongsi problem kita tu confirm hati akan tenang even sekejap je pun. Friends until Jannah. 

## Thanks to Atok Super sebab kongsi cerita dengan kita. Mungkin Allah ingin temukan kita dengan orang yang salah sebelum kita berjumpa dengan orang yang tepat. Uhukss.!! Pandang ke hadapan. Woot woot.

14 comments:

THE AUTHOR said...

Salam kenal ....
U in my bloglist
Hanif blog bloglist
Check It Out!!!!
Check blog anda berdasarkan bloglist abjad
Every week saya datang melawat tapi dengan syarat always updated blog..hahahha

Salina Mat Isa said...

Betul tu tp sy sush nk cerita kt kwn dulu slalu crita ngn boyfriend..hehe..skrg dh kawen ngn suami la..tp tmpt mngadu sbenarnya adalah pd Allah..sure lebih tenang..

Eiqa Almond said...

@Hanif : haha thanks, insyaALLAH.

@Teratak Hati : ooh, kalau dah bersuami better cerita dekat suami. ehhe yupp.! Lebih tenang kalau mengadu dekat Allah s.w.t :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

adee kawan boleh luahkan perasaan...

tp kalau luahkan rahsie...baik jangan ler..huhu

Eiqa Almond said...

SOkong jugak pendapat Nana :)

Ain Norainsyah said...

Saya tak percaya kat bestfriend tapi dulu saya ada arwah bf saya yg dengar semua masalah saya. :)

mshazadoes said...

salam,dya follower sini iyer..

Unknown said...

kwn mmg org yg ok untuk kta berkongsi mslh. tp klu sy, biasanya dgn ayah ibu. sebab sy rasa selesa. apa2 keputusn yg sy nk ambil dn apa2 bnda nk buat, sy akn tnya pndapt ayah dn ibu.

Unknown said...

terima kaseh..abg dtg folo

gilamodified.blogspot.com

aku HaniAsyira said...

selaly citer kat kwn tp jrg gak citer masalah

Eiqa Almond said...

@Ain : errk aruah.?? Sedih la dengar siapa yg kawan diaorang yg dah meninggal nie :(

@Dya : hehee mari2x.. :P

@nasuha : sye pun mc tu jugak kadang2x, family lebih kepada pendapat.

@khairul : sama2x.. :)

@Hani Asyira : itu bg setengah pendapat je. hehe :)

vendoline said...

hye blogger
kunjungan malam aya
SELaMAT HARI RAYA AIDILADHA
---------------------------
pastikan org yg kita citer tu tak suka citer kat org len pulak

Eiqa Almond said...

@edy : yupp.!! batol tu so hati-hati dalam memilih kawan :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak cerita kt suami apa2 pun skang ni...dulu sblm kawen ada sorg bestfren kt dia sorg jer akak dok citer klu ada apa2 prob :)