Sunday, 4 November 2012

Comel kan anak aku :)


Assalamualaikum korang korang dan korangs

Hahh, aku balik Pahang lagi nie. Hahaa Sila jealous lah ye pada siapa yang jarang balik kampung halaman tu, Heheee Ibu ada jaga sorang budak nie umur dia nak masuk 4 bulan dah. Baru seminggu aku tak jumpa dia tiba-tiba balik tadi tengok dia ada dalam bilik aku, apa lagi terkam la budak kecik tu. Makin besar pipi dia, comel sangat.! 
Nak tunggu anak sendiri memang lama lagi laa. Nie budak yang aku maksudkan tu.


Sebenarnya nie anak kawan aku. So makna nya budak nie kena panggil aku "makcik" laa. Tapi aku bahasakan diri bila nak cakap dengan dia "kakak" sebab dah biasa macam tu, macam adik-adik aku panggil aku laa. Umur baru 20 rasa janggal pulak kalau panggil makcik, hahaaa Tapi tak kisah la semua tu, nanti tua jugak kan. 
Nama dia Zikri Hakim ke Zikri Hakimi entahlah, hahaha 
Yang aku tahu dia mempunyai pipi yang gebu, mata yang sepet, hidung yang penyek.




Aku lah seorang kawan yang baik, mandikan anak dia, pakaikan baju anak dia, buatkan susu, basuhkan ehem-ehem dia.  Tapi aku rasa better anak yang besar nie bagi minum susu badan elok tapi mak dia bekerja kan so paham-paham jelaa. Aku ingatkan Zikri pakai lampin rupanya pampers. Dia nie suka kalau kita meniarapkan dia. Entah kenap entah Zikri nie. Nak manja-manja dengan aku la tu, ekekeee Untung kau Wawa dah ada anak, macam mana lah anak aku nanti entah sempat entah tidak. :)

27 comments:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

alolololo comeynyer....bam2 sgt hiks

kura said...

balik la rumah balik laaaa. tak homsik betul la. hahaha..

wahh. comel anak, anak org ye. hehe

Hanif Idrus said...

Wah!!!! Bunyi entri mcm mengidam baby ni...hahaha.

Edy Fee said...

wah ah wah sihatnye dia...
comel je siap susu

Cik P.A. said...

alolo tomeyynye die...btw tq folo akak..now akak folo balik sini :)

Eiqa Almond said...

@Kak Waniey : hehe comel kan.?? ^_^

@tula-tula : hhaa yeahh.! ade org jealous. hahaa erk aah anakk, anak orang.hhaa

@Hanif : hahaa teringin, tp masih awal lagi, belajar pun x habis lg.

@Edy : rileks edy rileks, haha

@akak P.A : hehehe welcome akak, terimah kasih.! :)

Nur farahiza said...

kalau bby kecik takot sikit fara nak pegang , comel le

ieja amieja said...

alolo comeii nye..bape bln ni..bambam betul kan :P

ieda said...

alor2 .. comelnyaaa ;)
geram tgk bb skrg nie ...

Kesuma Angsana said...

he he mmg comel

Ira said...

Comel la baby zikri..
awak pun comel jgk auntie eiqa.. hehehe...

Eiqa Almond said...

@Fara : oo, maybe fara x biasa koot. :)

@ieja : ehhe 4 bulan.

@Kak ieda : geram kann akak tengok baby2x nie..

@KA : hehee :)

Eiqa Almond said...

@Ira : alaaaa, untie ira pun sama jugakk.. :P (ohh mention untie yee)

nuyui a.k.a miss YUI said...

comelnya bambam ni..

Mayang ABDUL RAZAK said...

comelnyer Ieka.. ape lagi dah ada bakat tu cepat2 le dirikan mesjid...

Karukord Jagau's said...

bakat dh ada tu....boleh la tak lama lagi hehehee

♥ Nana BamBam ♥ said...

ok..nana jeles sebab die balik kg...jauh plak tu....huhu


waa comel bangat laaa..

ada ciri2 ibu mithali dah tu..kekekke

rieda_ffya said...

wah...comei2 nye baby...akak da singgah sini ieqa...blog ni secomei tuannye...salam kenal...

Herma Julianny said...

comelnya....>_<
suka sangat tgk gmbr masa dia dipakaikan pampers tu...hihi..
saya follow aiqa ya..=)

BERT said...

mmg comey tomey la ini budak huhu

Pykaa Pdott said...

kena cepat2 kawen la mcm nie . hehe

hainom OKje said...

Nape pulak tak sempat Eiqa ???? Insyaallah sempat suatu hari nanti!!!doa jangan lupa.... sampai le jodoh tu nanti... muda lagi pun!!!

hainom OKje said...

Nape pulak tak sempat Eiqa ???? Insyaallah sempat suatu hari nanti!!!doa jangan lupa.... sampai le jodoh tu nanti... muda lagi pun!!!

are_lin@yu said...

comelnya baby zikri ni ;)

nur azian said...

comel2..cepatlah kawin ek..hehe :)

WuMing said...

Memang cute baby nii....

Noraziha said...

Baguih ye..muda2 lg dah cekap handle bb. Nanti dah kawen ada anak sendiri sure takde masalah