Wednesday, 14 November 2012

Hari pekak aku.!!


 

Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Alhamdulillah, lagi sekali rahmat ALLAH membasahi bumi ini. Tak de guruh tak de petir pun tadi tiba-tiba hujan turun. Sejuk kampung nie hahh. Alhamdulillah.

Hari nie aku tak tahu kenapa dengan telinga aku, apa ayah aku cakap tadi pun aku tak dengar. Tak pasal-pasal nada suara ayah pun tinggi, hahaa Mintak maaf ayah. Heheee Pagi tadi lah ibu suruh ambik tudung saji, aku dengan muka tak dengar apa-apa kacau nasi dalam periuk then duduk balik dekat meja makan. Lepas tu ibu pandang, "awak tak dengar ke ibu cakap". errrkk Mintak maaf ibu, serious kakak tak dengar.

Okay, now turn ayah pulak. Tadi la aku tengah baca blog sorang nie, ayah tegur laa. Pada mulanya aku dengar ayah cakap "speaker tu tempias nanti kak". Aku pun pergi la dekat speaker tu, ayah cakap "bukan speaker kak, kusyen tu". Eerkk, okay aku pun tengok kusyen. Sentuh-sentuh dengan lembut, lepas tu ayah lagi sekali cakap "kusyen dekat luar tuuu kakkkk". Ambikkk kauu eiqa kena setepek dengan ayah. Hahaha Oooo, kusyen. Ooo kusyen dekat luar. Dengan senyum macam kerang busuk, aku pun ambik la kusyen bawak masuk dalam rumah. Heheheee Parokk parok parokk.


## Maybe tak korek telinga koot, ekekkeee

50 comments:

Anum said...

suka entry nie

Falsya said...

Hehehehehehe....mesti parents eiqa rase mcm dejavu sbb kene ulang banyak kali.kuikuikui

izzah said...

hahaha..lawak2...biasala tu..akak pun kadang2 jd gitu jgk...suami kata lain,akak jawab lain...last2 baru realise bila dia kekek2 ketawa...haha...

Eiqa Almond said...

@Anum : thanks :)

@Falsya : aah aah, ahha :D

@Kak Izzah : hahaa kite geng la kak.! :D

Ira said...

hehe.. ni bkn pekak ni.. mesti kes mengelamun.

Aishah Jahirah said...

hahaa...kurang peka je tu....:)

hananhadila said...

hanan pun banyak alaminye -.-

Syazana Zainn said...

sama la,

aritu my mum suruh tutup periuk nasik

saya pergi bukak oven

#takde kene mengena kan

faktor usia yg meningkat kot :(

Lady said...

mesti ade something yg tersumbat kot :) hehehehe

teha said...

xpe2.. korek dlm2 lg lps nie.. hahaha !

Eiqa Almond said...

@Kak Ira : hehee salah satu nyee itu termasuk jugak, ngeeee~

@Aishah : hehee yelaa koot.. :P

@Hanan : hehe sepp sikit.!

@Syazana : hahaa jauh sgt bunyi nye tu, :D

@Lady : tulaa, rse nyee tulang ayam tersumbat, ekkeee

@Teha : nak korek smpai brtembung dgn anak tekak, ahahaa

aku HaniAsyira said...

hahaha.. nak buat apa kusyen dlm rumah kena hujan kan.. biasalah bila minda ke lain. =P

Eiqa Almond said...

@Hani : aah ek, ahhaa :P

ieja amieja said...

hehhe..ntah2 ieqa berangan kot :))

Eiqa Almond said...

@ieja : errkk shhhhhh, ahaha :P

Hanif Idrus said...

Banyak berangan kot..hihihi

Mila Ahmad said...

kau ni dah kenapa dik ? bape bulan xkorek er ? meh akak korek kan ? akak tau ko nak manja-manja kan ? meh akak korek pakai ibu jari meh hahha...

♥ Nana BamBam ♥ said...

banyak mengelamun ttg apa tu? huhu

Nana Zone said...

pernah gak mcm nie...sound trouble smnit..huahuahua

ieda said...

ahhahahah macam2 lahhh eiqa nie ;) alaaa akak lagilahh ... malu nak cerita sini .. sbb maluuuu ekekke

aiNa yaZiD said...

hahaha.. biasa la tu sound trouble.
memahami ni~! penah jd kt diri sndri. huhuhu ^^

TiranaAduka said...

salam maal hijrah eiqa

shedameor said...

alamak, macam parah je. pegi check cepattt. hehe :)

♥ sitifarhana ♥ said...

ni bukan pekak..ni mst fikiran melayang entah kemana kan?heee

cerita best said...

Salam Ma'al Hijrah,dari pakjoe sori lambt ucap :)

Acik Riotaro said...

parah neh..hehe

Arina Shamsul said...

HEHEHEHE..

LOmbong emas harus diselongkar...

Mieya Atiera said...

hahaha kelakar lah. Tu la lain kali jangan malas korek telinga ye :)

PinkUmmi said...

hehehe...ari pekak erk

Nur farahiza said...

kakak , pergi korek telinga sekarang , da jauh sangat pendengaran too , heheheh :D

~ cik matahari ~ said...

hahaha.. ni nak kena piat tinge nehh :P

oyye_gibbous91 said...

erm oyye pon kadang2 kne jgak tempias cm ne,,tpi oyye ada masalh bubbling like twinkle2,,hehe lagi2 bila oyye berangan tau xsedar,,tapi satu jew oyye bk pesan jgn bukak speaker kuat2, nnti org bengang bila panggil kita,,,heee

Remy hazza said...

dah kronik rupanya....he3......
pi service telinga cepat......

iietamalek said...

salam kenal eiqa...

-meeSUPERGIRL- said...

bpe lme tak korek tlinga? haha

Pykaa Pdott said...

tak pasal je dorang kena cakap kuat2 . hehe

teha said...

hahahaha ! jgn.. bahayee tu !

Qu azniza ;) said...

fikiran melayang3 kot heheh

Qu azniza ;) said...

fikiran melayang3 kot heheh

are_lin@yu said...

hehe kena korek tlinga ni..

syiela said...

masa dorang cakap tak fokus ttu yg jd gitu hehehhe

ayut said...

fokus bnda len smpi tak tdgr dh bnda len :)

afzalsukasuki said...

nasib dengar kusyen..kalau dengar bunyik kuceng lagi hampeh

Lyaa Suriany said...

Kite salu ada mslh ni
sbb bila leka bt keje len
mmg tak dgr org ckp

man said...

Bahaya 2..hehe

Eiqa Almond said...

@Hanif : ahha yelaa koot..

@Kak Mila : wow.!! nie yg nak manja2x lagi nie dgn akak.! ahhaa *tunjuk telinga sbelah pulak :P

@Kak Nana : heee pasal kak nana la koot :P

@Nana : tulaa, part time sound trouble seminit. hahaa

@Kak ieda : hahh.! kak ieda pun sama jugak dgn eiqa, ekkeee

@Aina : Yeahh.! Kite geng.! :D

@TA : erkk alamakk eiqa lmbat reply pulakk, eheee

@Sheda : hehee dah cek dah, ok dahh, ehhee

@Farhana : errkk erkkkk.. :P

Eiqa Almond said...

@PakJoe : Errkk, lambat pulak kite nk reply, ehee

@Acik : tulaa.! :D

@Arina : ehhee dah terjah dalam2x dah..

@Mieya : ngeee~ baik bos.! :D

@PinkUmi : aah aah aah :)

@Farahiza : errkk, baik ayahh. hahaa

@JCB : alaaa, akak.! jangan laa..

@Oyye : aah betol tu. Nanti org bengang bengang bengan dgn kite, ahha pernah kena jugak.! :D

@Remy : ehhee kronik sgt niee, dah repair daa.. :P

Eiqa Almond said...

@Kak ieta : salam kenal kak :)

@SuperGirl : hehee ade laa dalam 7 tahun. hahaa

@Pykaa : hehee tulaa pasai..

@Teha : nak jugak nak jugakk.!! :P

@Qu Azniza : heheee maybe koot :P

@Ayu ; ayu laa tolong korek kann. ehhee

@Syiela : errkk, aah aah.. ehheee

@Ayut : hheheheeeeee :P

@Afzal : ahhaa jangann, naya kang.

@Lyaa : hahhaa kite geng.! :D

@Man : ehheeee tahu xpee..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

ni bukan pekak.. mengelamun ni.... ingat sape tu ye,,,, ? :p

tomAto LurVez said...

kalo da memg pokak tu memg pokak la jugak tapir..!!! :P