Thursday 11 April 2013

Emergency emergency emergency !!!!

  Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Pagi tadi aku orang yang paling last bangun dan aku orang yang paling lambat siap nak pergi hospital. Dengan tak cukup tidur semalam dengan balik lambat semalam. Teman Kak Ila sebab dia on call then suami dia pulak datang lambat. Dia takut. Hahhh ! Aku dengan Zaty punya kerja laa pergi menakut-nakutkan dia, ahhaaha Kan dah kena teman. Padan muka kteorang kan. Semalam dapat sample dari A&E a.k.a wad kecemasan and dorang perlukan darah Safe "O" 4 paints, bapak gila laa lepas tu datang pulak GXM a.k.a Crossmatch 4 pints jugakk. Siapa yang bidang science dia tahu laa apa yang maksudkan tu. "Paint" tu blood bag yang kita dok derma darah tuu. Yang panjang-panjang penuh darah tu. Tak paham pergi search google. Hehee 

Pukul 10.30 malam baru aku dengan Zaty balik rumah, suami Kak Ila dengan dia yang hantar sebab semalam hujan. Nasib baju T-shirt ada aku pun apa lagi dah rimas tahap hapee entah so mandi jelaa dekat lab nie. Segar megar bugar aku. Balik rumah makan then tidur. Sebelum balik tu aku dengan Zaty pergi laa tengok Kak Badu kejap. Kebetulan dia nak pergi tandas Zaty pun tolong laa papah dia. Malam tadi dia transfuse darah. Tiba-tiba dia sejuk menggigil-gigil. Gigil gilaa wehh. Risau aku tengok. Kteorang double kan blanket tu biar kurang rasa sejuk. Masa tu suami dia tak sampai lagi. 

Tengok dia menggigil sangat Zaty pun panggil la nurse. Maybe dia menggigil macam tu sebab darah donor tu tak kena koot dengan dia even sama group pun. Thats why la dia takut nak transfuse darah. Tak semestinya darah kita sama dengan donor tu confirm-confirm boleh masuk dengan badan kita. Hari tu pun dia transfuse darah jugak sampai demam laa dibuatnya. 

## Kepada Nurul Asmidar Izzati Bt Abdul Ghani, tak payah nak rasa serba salah dekat orang okay. Orang okay jee. Hahaa Penat mengantuk tu biasa laa nama pun tolong orang kan :)
 
 

1 comment:

Anum said...

assalamualaikum
selamat pagi