Monday 1 July 2013

You know mosquito.?? Do you know it.??

 Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Tahu apa itu mosquito.?? Ataupun dalam bahasa lain nyamuk. Tahu.? Iyaa, budak sekor nie laa yang tengah dok menyerang aku dari tadi lagi. Geram pulak aku. Besar-besar pulak tu hooii. Cakap pasal nyamuk nie, korangs pernah tak nak bunuh nyamuk tu tapi korangs bukannya tepuk, korangs tangkap pakai sebelah tangan je. Pernah.?? Wahhh ! Hebatlah macam aku. Muehehee 

Nyamuk gigit aku tadi then aku marah sebab bila aku tepuk tu banyak pulak darahnya, haaishhh.
Ibu cakap "alaa, dulu okay jee"
Aku "itu dulu, sekarang dah ada ilmu pasal science-science nie. Sebab kita tak tahu kan nyamuk tu hisap darah apa, entah haiwan mana entah, koot laa tangan kakak nie ada luka kang darah tu pulak kena dekat tempat luka tu, kan dah kena infection". Hahahaa Hambikkk, keluar dah science aku. Terus aku cuci tangan.

## Ilmu itu lebih baik dari harta :)


7 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

betul tu. nyamuk dia lebih tertarik pada warna merah dan hitam.

Mila Ahmad said...

Bergaduh dengan nyamuk pulak huhu....

Ooh Deo said...

hehehe.. kan sy dh ckp bagi guling2 sampai nyamuk tu terpenyek.. nyamuk2 lain musti ngeri tgk kawan2 die kena penyek oleh eiqa..hehehe

Unknown said...

takot dgn nyamok ker?ehe
tersentuh dgn kata2 header kt atas tu..

Eiqa Almond said...

@momoy : hah, tahu xpee, kebetulan memang pakai baju warna hitam pun malam td, hahaa

@Kak Mila : mesti la kakk, hahaa nakal sgt nyamuk nie hahh.

@Azstory : errk, hahha haishhh, nak cakap kite nie berat lee tuuu, ggrrr nak kena tumbuk niee.

@Harith : tak de la, haha setakat nyamuk tiup jee, kihkihhh ooo,kata-kata tu, google googlee, haha

ADILLA said...

x suke nyamuk!! abis la darah kite dia isap nanti... dh mcm drakula.. :P

Syamimi Saad said...

bgus2..bijak pandai daaaahh dia sekarang ni ye..hehe