Sunday, 1 September 2013

Oh ! My kucing !


  Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Kucing aku sekor nie, ehh silap sebenarnya dia bukan kucing rumah nie, dia pendatang tanpa izin. Hahaa
Masa dia bunting hari tu dia rajin nauu masuk rumah nie, disebabkan kami sekeluarga nie baik hati. Biarkan jelaa.

Mak kucing nie dok gesel-gesel laa bulu emas dia tu dekat kaki aku.
Aku rimas sikit kalau dia buat gitu sebab banyak kali dia gitu, banyak tak kena tempat tu aku rimas.
Tapi tak la aku berkasar dengan dia, kucing wehh kucing, haiwan kesayangan Nabi. Aku siapa nak benci kucing kan.
Aku marah dia pakai mulut je aku cakap "duduk diam.! Dudukk." Ganas tak ganas tak. Hohoo
Lepas tu dia paham koot, terus stop terdiam, hahaa Yess.!! Aku menang.!!
Tetiba nampak kucing aku Atam lalu depan bilik, dia jalan terhenjut-henjut. 
Aku panggil dia, dia patah balik "meoow, meooww". Dia pergi dapur balik.
Aku pun ikut la dia, sampai dapur aku tanya dia. 

"Kenapa kaki tu Atam hahh, kenapa"

Tetiba aku sengih sorang-sorang. Apa pandai sangat la kau nie eiqaa, bercakap dengan kucing.
Cara kau tanya pun macam kau tanya manusia, macam lah Atam tu boleh jawab dan kau paham apa yang dia jawab.
Nak-nak lagi kau tinggal sorang dekat rumah tadi. Hahaa Atam mesti cakap. Budak nie betul ke tak.

Sumber google

Kita ada anak kucing kecik macam nie 2 ekor dekat rumah, 1 ekor tu warna hitam, comel. Hehee (^_^)




6 comments:

amir zahari said...

hahaha... bcakap dengan kucing boleh wat hilang stress.. dia bukan reti tapi feedback yg dia bg buat kita ketawa..

"kucing.. kucing.. nak kena lempang?"

"meowwwww.." sambil wat bodo jilat kaki die..

Leeza Eelza said...

mcm mak sis selalu ckp.. kucing tu faham ape yg kite ckp cuma dia x reti nak ckp je.. hehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya kucing adik.. geram tengok.. :D

S.K.A said...

Sama mcm mak ambe =) suka ckap2 dgn kucing..kdg2 kucing liar sllu dtg rmah kitorg..tp kucing ni rpat la dng mak ambe

Sya Mimie said...

akk kalau cakap ngan si jojet ni bnyk2 kali kan, mesti dia blas.. blas bhasa dia la..haha
kelakar pun ada.. hilang seteresss tau..

Cik Itah@Rama Rama Pendek said...

macam la kucing tu reti apa yang kita cakap kan haha :D