Sunday, 27 October 2013

Handphone sana sini situ


Naik LRT pandang kiri Wechat, pandang kanan WeChat.
Naik bas pandang kiri Instagram, pandang kanan Instagram.
Naik kereta pandang kiri Line, pandang kanan Line.
Naik motor pandang kiri Facebook, pandang kanan Facebook.

Naik basikal pandang kiri Twitter, pandang kanan Twitter.
Naik tangga pandang kiri Whatsapp, pandang kanan Whatsapp.

Jangan sampai masuk longkang depan tu, terpeleot kaki sudah.
Macam-macam ragam orang sekarang kan. Nasib handphone aku tak "upgrade".
Kalau tak mungkin aku terlibat sama. Hahahaa


18 comments:

  1. lumrah manusia sekarang. tkleh berenggang dgn phone :p btw nice entry

    ReplyDelete
  2. hihi.. betul tu adik.. akak sampai sekarang tak guna smartphone lagi.. agaknya kalau dah ada mesti akan terjebak juga kot..

    ReplyDelete
  3. Betul tu eiqa.. Mn2 pegi sumer tgk hp. Termasuk la akak. Hehehe..

    ReplyDelete
  4. zaman sekarang zaman gadjet...manusia pun ramai yang dah jadi anti-social... it's sad but that's the fact...

    ReplyDelete
  5. zaman sekarang canggih dan maju . . muni pon mcm tu jugak skit2 . . balik umah memang pegang hp je kt tgn . smpai ayah pon pelik apa la yang muni tgk sgt tu . . hehehe :D

    ReplyDelete
  6. sis pun baru je guna smartphone x sampai setahun.. ada baik & ada buruk jgk.. yg x bestnya guna smartphone ni melambatkan kje2 menaip sms.. bese guna hp jenis button x pyh tgk skrin pun blh tekan keypad lg

    ReplyDelete
  7. kecanggihan teknologi.. tp pantang kalau nak makan pon hadap fb.. nak hapdet la konon.. siyes mcm tak hormat.. :(

    ReplyDelete
  8. itu dah jadi kebiasaan masyarakat sekarang eiqa. akak pulak kalau pegang handphone tu bukan sbb wechat sume bagai
    tapi sebab camwhore..hehehe

    ReplyDelete
  9. haha, kalo dah ketagih susah la nnt >.<

    ReplyDelete
  10. Akak la salah sorang drpnya eiqa..hehehe.. kdg2 dok pikir apa yg buat ketagih sgt tak tau la...hehehe

    ReplyDelete
  11. ha3 biasa la tu =) zaman da moden..nsb baik sy pakai public phone je..fuh3

    ReplyDelete
  12. halamak terasa kite. Hehehehehe

    ReplyDelete
  13. boleh dikatakan habit semua orang haha

    ReplyDelete
  14. Bestla entry eiqa ni.terkena kat akak..tapi taklah sampai masuk longkang ye.kawan akak sampai terlanggar pintu kedai tak perasaan sebab layan sangat wechat..hehehe..

    ReplyDelete
  15. tak ada handset sekarang , tak boleh hidup , gitu.....hahahaha

    ReplyDelete
  16. Dalam maksudnya..takam menikam..he he

    ReplyDelete
  17. hahaha... kt opis pon dh fames. asyik bunyi line dgn wasap je

    ReplyDelete
  18. betul tue eiqa....baik makan..duduk..kerja hp tetap di tgn

    ReplyDelete

◕‿◕ Tulis la apa yang tersirat di hati korang ◕‿◕
◕‿◕ SATU komen pun da boleh buat aku tersenyum ◕‿◕

DILARANG ****** DI SINI YEEE !!
No no noo. Uhuks.!

 
Tempelate Designed by yuniko|Copyright-2011|Protected