Sunday, 27 October 2013

Handphone sana sini situ


Naik LRT pandang kiri Wechat, pandang kanan WeChat.
Naik bas pandang kiri Instagram, pandang kanan Instagram.
Naik kereta pandang kiri Line, pandang kanan Line.
Naik motor pandang kiri Facebook, pandang kanan Facebook.

Naik basikal pandang kiri Twitter, pandang kanan Twitter.
Naik tangga pandang kiri Whatsapp, pandang kanan Whatsapp.

Jangan sampai masuk longkang depan tu, terpeleot kaki sudah.
Macam-macam ragam orang sekarang kan. Nasib handphone aku tak "upgrade".
Kalau tak mungkin aku terlibat sama. Hahahaa


18 comments:

Mazni Munawar said...

lumrah manusia sekarang. tkleh berenggang dgn phone :p btw nice entry

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

hihi.. betul tu adik.. akak sampai sekarang tak guna smartphone lagi.. agaknya kalau dah ada mesti akan terjebak juga kot..

Ira said...

Betul tu eiqa.. Mn2 pegi sumer tgk hp. Termasuk la akak. Hehehe..

Farah Waheda Wahid said...

zaman sekarang zaman gadjet...manusia pun ramai yang dah jadi anti-social... it's sad but that's the fact...

Murni Amir said...

zaman sekarang canggih dan maju . . muni pon mcm tu jugak skit2 . . balik umah memang pegang hp je kt tgn . smpai ayah pon pelik apa la yang muni tgk sgt tu . . hehehe :D

Leeza Eelza said...

sis pun baru je guna smartphone x sampai setahun.. ada baik & ada buruk jgk.. yg x bestnya guna smartphone ni melambatkan kje2 menaip sms.. bese guna hp jenis button x pyh tgk skrin pun blh tekan keypad lg

siti alfakhishah aman said...

kecanggihan teknologi.. tp pantang kalau nak makan pon hadap fb.. nak hapdet la konon.. siyes mcm tak hormat.. :(

Ainim Suju said...

itu dah jadi kebiasaan masyarakat sekarang eiqa. akak pulak kalau pegang handphone tu bukan sbb wechat sume bagai
tapi sebab camwhore..hehehe

syuk shusuke said...

haha, kalo dah ketagih susah la nnt >.<

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Akak la salah sorang drpnya eiqa..hehehe.. kdg2 dok pikir apa yg buat ketagih sgt tak tau la...hehehe

Fais-SKA said...

ha3 biasa la tu =) zaman da moden..nsb baik sy pakai public phone je..fuh3

Izzah Azizah said...

halamak terasa kite. Hehehehehe

Cik Itah@RRP said...

boleh dikatakan habit semua orang haha

Azlealee Bashir said...

Bestla entry eiqa ni.terkena kat akak..tapi taklah sampai masuk longkang ye.kawan akak sampai terlanggar pintu kedai tak perasaan sebab layan sangat wechat..hehehe..

nae nematoda said...

tak ada handset sekarang , tak boleh hidup , gitu.....hahahaha

ctfand said...

Dalam maksudnya..takam menikam..he he

Amanina Mads said...

hahaha... kt opis pon dh fames. asyik bunyi line dgn wasap je

shaFazie said...

betul tue eiqa....baik makan..duduk..kerja hp tetap di tgn