Thursday, 17 April 2014

Istiqomah

 Assalamualaikum korang korang dan korangs..

Istiqomah. Ya, aku pilih tajuk ni sebab aku dalam proses untuk berubah.
Aku pilih istiqomah bukan kerana sesiapa tetapi kerana Allah s.w.t.
Tiada siapa yang memaksa aku, aku sendiri yang pilih jalan ni.
Tetapi aku perlukan bantuan DIA, agar aku terus dan terus berada di jalan ini.


Seperti yang kalian tahu bukan mudah untuk kita kikis "benda" yang dah lama sebati dalam diri kita.
Aku adalah insan biasa yang tak lari dari masalah, kesilapan dan keegoaan.
Aku cuba aku cuba dan aku cuba, tetapi aku masih diri aku yang dulu.
Aku slow-slow buang diri yang lama, niat sudah lama dipasang cuma tulaaa manusia =)

Semoga Allah sentiasa melindungi kita semua,
Jauhkan sifat sombong dan bakhil dalam diri kita,
Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.

16 comments:

Yobert Parai said...

Amin, semoga kita semua di lindungi :)

Hafiza AizZawa said...

kita semua tidak sempurna dan tidak terlepas drp buat silap.. buang yg keruh, ambil yg jernih...

Yumida Huda said...

moga kita beristiqomah dlm melakukan kebaikan
selamat berhari jumaat
menabung nuff sini - ford

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga ALLAH permudahkan..

sama2 kt =)

Eiqa Almond said...

aminnnn :)

Eiqa Almond said...

betul, setuju :)

Eiqa Almond said...

mudah mudahan :)
terima kasihh :)

Eiqa Almond said...

aminnnn :)

Nora Karim said...

Amin... .Moga Allah permudahkan semuanya... InsyaAllah...

Kesuma Angsana said...

amin2... baguslah kalau ada niat ni !

Syazana Zainn said...

semoga dipermudahkan ye dik non :)

Amanina Mads said...

amin... bukan senang nk buang tabiat kan. hehe. janji berusaha nk berubah

Cik Itah@RRP said...

salam. insyAllah dear..:)
semoga kita semua mendapat rahmatnya, amin.

Pykaa Pdott said...

Semoga allah permudahkan segalanya . InsyaAllah :)

Sya Mimie said...

amin.. moga dipermudahkan.. :)

Ainim Suju said...

samalah kita Eiqa..akak pun dalam proses nak berubah tapi dugaan tu memang mencabar