Saturday 19 May 2012

Kecoh dekat Facebook pasal DP coklat...

Assalamualaikum dan selamat tengah malam bute korang korang dan korangss..^^


Haishhh.! Kecoh dekat Fb pasal dp coklat tu. Mula2x aku dapat tahu pun untuk Palestin aku tukar gak dp coklat. 5 hari macam tu tup2x aku dengar cerita siapa yg letak gambar dp coklat tu ibarat macam sokong kekejaman israel kepada rakyat palestin. X paham mai sini cek habak. Contoh macam gambar tu kan semua tutup mata dengan kain hitam. X tau mangkuk mana entah buat statement. Dia cakap itu menandakan yg kita nie x nampak kekejaman israel. Bodoh2x jelaaa benda niee. Geramm aku. Nie lah dunia sekarang.!! Aku baru je bukak Fb tadi aku tengok adik aku post dekat wall aku pasal benda alah nie TAPI SEBALIKNYA.



Pening lalat aku dibuatnya. Aigooo..! Then aku baca lah komen2x mereka2x yg lain and aku terjumpa sorang budak nie komen. (Yg aku bulatkan warna merah tu) Aku setuju dengan pendapat dia. Betul jugak apa yg dia cakapkan tu. Kita pandai buat tapi pandai buat sekejap je pastu.??? *Apa aku cakap nie..* Pape jelaa yg aku tahu sekarang aku nak TIDUR. Soo selamat malam dekat korangss.. Jangan mudah melatah dengan dunia sekarang nie. Assalamualaikum..~

3 comments:

CD said...

setuju cakap budak tue.. mmg la nampak kita support banduan palestin. tapi, mostly produk yg kita gunakan dalam kehidupan seharian adalah barangan dari israel.. in d same time, kita pun dah mcm support israel.. kita berdoalah agar saudara islam kita selamat. tapi, kalau nak buat dp mcm tu pun, tak jadi masalah.. tue atas diri sendiri.. :))

NARUMI ISOZAKI said...

susah betul. dah tak tahu nak percaya mana betul mana salah. huhuhu. yang penting kita doakan. dan doa kita sampai n diperkenankan oleh-NYA. =))

Admin said...

Assalamualaikum......

Saya juga telah dan masih lagi letak benda tu sebagai profile picture saya di facebook dan saya telah mengubahsuai gambar tersebut. "Tulisan pelik" itupun saya dah buang.

Perkara sebegini masih ada pro dan kontranya. Niat saya hanyalah sebagai tanda sokongan kepada rakyat Palestin yang membuat mogok lapar di penjara. Gambar dengan objek manusia yang berpakaian warna coklat dan mata ditutupi dengan kain menggambarkan keadaan fizikal banduan berkenaan dalam erti kata lain ianya hanyalah simbolik sokongan kepada rakyat Palestin yang menjadi tahanan Israel Zionis.

Sebelum kempen ini ada, saya dah lama dan kerap mendoakan kesejahteraan dan keselamatan umat Islam keseluruhannya. Saya "join" kempen inipun sekadar tambahan sahaja.

Kalau nak diikutkan, boleh saja dipersoal kenapa kerajaan semasa negara kita menggunakan khidmat syarikat perunding imej iaitu APCO dari Israel?. Dan kenapa negara ini mempunyai hubungan perdagangan dengan negara Israel yang seperti disenyapkan dari pengetahuan rakyat...? Malah kapal kargo dari Israel beberapa kali berlabuh di perairan Malaysia....

Sila rujuk artikel ini :

http://smskey.blogspot.com/2012/02/kapal-kargo-israel-mengembangkan.html